Philips SilentStar FC9304 paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SilentStar FC9304 paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gezin uit gouda 25-02-2013

Ik was positief verrast over de grote zuigkracht van deze stofzuiger. Het relatief lage wattage heeft kennelijk geen invloed op de zuigprestatie.

Minpunten zijn eigenlijk pas opgetreden na langer gebruik.

- Het snoer wil maar zelden volledig oprollen, vaak moet er de laatste 2 meter opnieuw worden uitgerold waarna wet vaak wel lukt.
- voorwieltje is te klein, rolt niet over snoer of kleine obstakels.
- De stofzak is eigenlijk te klein. En vooral omdat de zuigkracht erg is afgenomen vervangen we de zak ook nog eens terwijl hij maar half vol is..wordt een dure grap.
- Zuigkracht is erg afgenomen, zit echt in het apparaat fout, de elektronische regeling staat op maximaal, zelfs zonder filter is het niet wat het geweest is.
Dit was een miskoop.

Nb de filten bekleding aan de binnenzijde heb ik opnieuw moet verlijmen omdat deze los was gekomen. Ik hoopte hiermee de zuigkracht terug te krijgen maar helaas.
Plat snoer is niet handig, het levert een dunnere opgerolde kabel op waardoor er minder ruimte in de stofzuiger nodig is, alleen bij normaal gebruik wil de kabel wel eens draaien waardoor de kabel juist meer ruimte nodig heeft in de opgerolde toestand en dan past het dus niet mee in de stofzuiger.
Als je dit weet kan je de kabel weer helemaal recht maken maar na een paar keer gebruiken is het weer een gedraaide kabel.

B Kaspers 07-02-2012

Deze stofzuiger aangeschaft om het door Philips geclaimde lage geluids produktie en vanwege het stroomverbruik,( veel minder dan voorganger Miele).

De door Philips geclaimde geluidproduktie kan helaas niet waargemaakt worden indien men de parketzuigmond gebruikt. Voor ons de enige manier om stof te zuigen omdat wij alleen harde vloeren hebben.

Stroomverbruik moet lager zijn dan onze oude stofzuiger (1800 watt Miele.

Wat mij enorm tegenvalt is het snoer. Deze is bij ruim 1.5 jaar normaal gebruik op sommige plaatsen al bijna versleten (witte plekken in het aubergine kleurig snoer). Ook bij de stekker, als deze in het stopcontact zit, gaat de stofzuiger af en toe uit. Dit moet naar mijn idee een breuk in het snoer bij de stekker zijn. Dit valt mij erg tegen van een Philips stofzuiger. De Miele doet het na 8 jaar nog prima. zonder slijtsporen in het snoer.

Ik denk dat ik de Philips niet meer gebruik, omdat ik bang ben dat het verleten snoer gevaar kan opleveren.

djb151 15-11-2011

Ben het helemaal met Remco 1902 eens: prima stofzuiger. geweldige zuigkracht en relatief een stille motor. Fijn lang snoer en slang. Maarrr ... inderdaad behoorlijk zwaar (degelijke motor?) en niet erg volgzaam vanwege eigen gewicht en kleine wieltjes die moeite hebben met de stroomkabel. Als je hem aan de slang probeert mee te trekken en het snoer vormt een obstakel kan het gebeuren dat je de koppeling uit het motorhuishuis trekt.
(En dan heb ik het niet over een onbesuisde ruk.)

KHB 11-05-2011

mede naar aanleiding van beoordeling kieskeurig gekocht. Stil en nog een stil

Je kunt telefoneren en televisiekijken. De aubergine kleur is niet te vermaden. Ziet er gedegen. Stootranden en mooi afgwerkt. Wat hij moet doen doet hij uitstekend. Is wat zwaar maar het is geen weggooi stofzuigertje waar weleens mee wordt geadverterrd Cashback Philips in no time op de bankrekening. Geweldige zeer stille stofzuiger!

Remco1092 09-01-2011

Wij hadden hiervoor een stofzuiger zonder zak.
Helaas is het zuigvermogen drastisch terug gelopen en moesten wij op een nieuwe uit.
Nu hebben wij heel wat stofzuigers tegen elkaar afgewogen en lijkt deze voor ons het beste.
Wij hebben deze stofzuiger nu een paar dagen in bezit en zijn er erg tevreden mee.Stofzuigen word door de goede zuigkracht en weinig herrie bijna leuk.

Voordelen:
lekker stil
voldoende lang snoer
lange telescoop stang (zeker voor langere mensen)
relatief weinig stroomverbruik door de 1250 watt motor
zeer goede zuigkracht (400 Watt)

Nadelen:
is vrij zwaar
kleine wieltjes (stofzuiger volgt wel erg goed maar komt niet goed over het stroomsnoer)

lonchie 17-06-2010

Fijne stofzuiger. Wilde perse een Philips omdat de vorige ook erg goed dienst deed (en nog, nu op de bovenverdieping!).
Goed apparaat. Sterke zuigkracht en zelfs op de laagste stand werkt 'ie nog prima en is dan muisstil. Fijn als de kinderen al liggen te slapen. Verder een lange slang en lange steel, wat voor mij (met m'n 1.77 mtr) erg prettig is. En natuurlijk energiezuinig, altijd mooi meegenomen! Enig minpuntje is dat hij van groot formaat is en 'best' zwaar. Dus als je bijv. een trap opmoet kan dat voor mensen die beperkt zijn in hun kracht een probleem zijn.
(ps. De duurzaamheid is gebaseerd op mijn vorige Philips stofzuiger)

L.Waage 22-05-2010

Nieuw model, fraai uiterlijk. Maar wat belangrijker is: Hoe doet hij het.
Mijn eerste indruk is erg goed.
De stofzuiger heeft een enorme zuigkracht en is echt stil door de speciale zuigmond. Hier adverteert Philips ook mee en dat klopt inderdaad, Als je echter de apart bijgeleverde parketborstel gebruikt is hij rumoeriger. Hij volgt prima ondanks de kleine wielen, heeft een lekker lang snoer (ook aubergine-kleurig, leuk gedaan) en een bijzonder lange slang. De stofzuiger is niet echt licht, als je de trap moet zuigen kan dat een bezwaar zijn. Nieuw concept, slechts 1250 watt, maar de zuigkracht is echt gigantisch. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zeggen, wel dat alles zeer degelijk aanvoelt.